mat

2009-11-02 @ 16:24:12

Jag har just kommit på något som jag nog borde kommit på för längesen. Jag kan inte prioritera!
Har jag t.ex. 200 kronor kvar på kortet och månaden har just börjat och jag ska leva på dom där pengarna månaden ut så har jag ett val, jag kan antingen köpa den där tröjan på Gina som jag vill ha, eller så sparar jag pengarna så jag har om jag behöver under månaden. Vad väljer jag? Jo, tröjan såklart! Så då måste jag leva på ca 10kr resten av månaden...okej det där var inget exempel, det där är min ekonomiska situation just nu.
Samma sak om jag sitter vid datorn och jag vet att det är min tur att göra middagen, jag ser att klockan blir mer och mer, men orkar ändå inte kliva upp från soffan. Det där var ju såklart inte heller nått exempel. utan precis det jag gör just nu. Fast pappa skulle tydligen ut och springa, hurtig som han är. Så då behöver jag inte börja med maten än.

Jaa, måste påpeka vissa ändringar i tidigare inlägg. Blir nog ingen skola för mig i morn. ska på gymnasieinfo 12.30 så jag orkar inte fara på skolan först.
Sen visade det sig att vi inte alls skulle göra tårta på hk:n utan ett litet hk prov där vi skulle göra korvstroganoff...muuums. NOT.

Ikväll blir det nog bara att ta det lugnt, känner ett sug efter ben and jerry´s, så vill nån köpa det och komma hit och överraska mig så är det välkommet!


Okeej, NU ska jag gå och börja med maten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0