måndag

2010-08-09 @ 16:52:36

För tääskig uppdatering här, men eftersom jag på veckorna jobbar arslet av mig i diverse rabatter och på gravplatser är det rätt tomt i mitt huvud då jag kommer hem och och somnar i första bästa säng jag hittar. Mitt enda sällskap i dessa hårt arbetande stunder är då endast me, myself and I och därför sitter jag ofta väl insjunken i mina tankar och ibland kommer jag på mig själv att helt stannat upp i ogrärenset och stirrar rätt ut i luften som en annan IQ befriad tomte. eller som i onsdags då jag klippte gräset och jag helt plötsligt står stilla med gräsklipparen igång och flinar för mig själv. Vad som fick mig att helt stanna upp och så som ett fån har jag då rent ingen aning om. Tur att ingen såg mig!

Helgen har då i alla fall vart kanoners. Fredagskvällen spenderades ute till havs, närmare bestämt på bergskär med världens bästa unge Johanna Höök. Det blev en hel del skratt då vi inte direkt är några båt människor och vi skulle lägga till vid bryggan och dessutom gör en knut så inte båten skulle sticka iväg till havs utan mig och johanna. Så efter en stunds knytande som resulterade i mååånga små knutar istället för en enda som dom flesta andra gjort så klev vi i land och satt oss på en klippa och åt jordgubbar, såg solen gå ner och bara njöt. Hade vart otroligt romantiskt om man suttit där med någon helt annan än fröken höök, men man tager vad man haver och gör det bästa av situationen!




Lägg märke till våra fruktansvärt snygga flytvästar! Dock gissar jag att dom var snyggare för sisådär 20 år sedan, men vad gör man inte för säkerheten? Hellre en flytande kork i havet än en sjunkande sten på botten liksom?

På lördag tog jag mitt pick och pack och drog mig till julia i byske och vad vi hoppades på, en dag på standen, men så fort vi satt våra icke solbrända fötter i sanden så täcks himlen av onödigt många moln så det blev då ingen bättring på solbrännan. Kvällen var vi hos Therese och såg film och bara myste.

Nu blir det maaaaat och sen får vi se, hade tänkt höra vad johanna har för sig i kväll, men det visar sig att kvinnan är i stockholm vilket jag inte uppfattat! nåja, nått trevligt ska jag väl ändå kunna hitta på ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0