Dag 03- mina syskon

2010-12-13 @ 22:31:22


Ja, detta är då min lillebror Filip Melander. Mer skoterbesatt människa är nog svårt att hitta. Allt som rör sig i hans huvud är skoter, främst då hans egen som han tar bort delar på, sätter dit delar, skruvar och håller på.
Han är en rätt glad kille som såklart avgudar sin storasyster. Hehe, nä skämt åsido. Vi tjafsar och retar varandra jämt, och då menar jag verkligen jämt. Det är inte ofta det händer att vi har en normal konversation som inte slutar med att någon av oss får ett utbrott.
Han spelar Innebandy i Gamla stan och ska jag vara ärlig vet jag inte om han är bra eller inte eftesom jag inte sett en enda match han spelat. Engagerad storasyster jag är. Vad gör han annars på fritiden då? Jo, han bor nästintill på sin cykel. Han cyklar året runt, sommar som vinter. Kyla verkar på något sätt inte bita på honom. Han cyklar till skolan även om det är -20.
Jag är rätt så övertygad över att han ärvt pappas "kryp i kroppen", det vill säga han sitter aldrig still. Han skruvar, cyklar, bygger, fixar osv. Nu i vinter har han till exempel skottat ihop all snö på baksidan och från andra grannars gårdar och byggt hopp och "rails" så att han och hans kompisar kan hoppa och hålla på med boben.
Han, precis som jag, älskar att vara i vår stuga i fjällen och det är något han tjatar om året runt. Man kan vara nästan 100% säker på att då han öppnar munnen och ska säga något så handlar det antingen om skoter eller fjällen. Och detta är ingen överdrift!
Och en sak som hela familjen stör sig på är att han är så otroligt slarvig och lat. Det är alltid vi andra som får plocka bort efter han då han har varit i farten, och det är nästan så illa att man måste påminna honom att klä på sig på morgonen, för annars skulle han glömma det.

Det är väl ungefär det som finns att säga om min lillebror.
Och till dig Filip, även om jag är en rätt sur och jobbig storasyster så älskar jag dig massor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0