2011

2011-12-30 @ 14:07:15
En liten sumering av 2011 vore väl på sin plats tycker jag.


Januari: Hade en kanontrevlig kväll med tjejerna där det skrattades otroligt mycket. Hängde mycket och ofta med Mathilda, var besatt av Desperate och hade allvarliga sömnproblem.
Februari: Tog skoterkortet tillsammans med Linnea, tränade nästan varje dag och umgicks med samhällstjejerna nästan varje helg. Kämpade med min evigt synliga utväxt och började planerna på att bli blond igen.
Mars: Skellefteå AIK tog sig till SM-final, hade en härlig friluftsdag med Marika, Mathilda och Celina. Hade en oförglömlig helg i fjällen med trevligt sällskap. Och trots viljan att bli blond färgade jag håret ännu mörkare och var ett tag nästintill svarthårig.
April: Hade världens bästa vecka i fjällen, även fast skotern krånglade hela tiden och det var barmark. Vi fick klä oss i kavaj och vara politiker för en dag under vårt FN-rollspel. Hade en galen fest med samällsettorna och överraskade Celina då hon fyllde år.
Maj: Inledde maj månad med trevligt valborgsfirande och festerna under denna månad avlöste varandra. Hade panik över att jag inte hade något sommarjobb och högen av plugg bara växte sig större.
Juni: Blev 17 år och det efterlängtade sommarlovet kom äntligen! Värmen var olidlig och jag levde på smoothies. Fick mig en ordentlig bränna under en dag i boviken som resulterade i att jag inte kunde sova på rygg på 3 dagar. Stadsfesten levererade och jag hade helt plötsligt två jobb.
Juli: Intog Göteborg med Maja och Linnea. Liseberg, massa shopping och ett kraschat hotellrum senare åkte vi vidade mot havet där vi bodde i en stuga som bokstavligen bara rymde tre madrasser. Upplevde en dramatiskt natt i Stockholm som resulterade i ambulans och ett par timmar på södersjukhuset.
Augusti: Spenderade mer och mer tid med Marika och Moa, som fick mig att börja se One Tree Hill. Skolan började om och jag fick känna på hur det är att få dubbel lön och studiebidrag varje månad.
September: Blev Lisa Stressad Melander och hade inte en lugn stund då träning, jobb, fest, skola och plugg skulle hinnas med, helst under samma dag om jag fick välja. Införskaffade mig även en iPhone helt för egna pengar och det är mitt livs bästa köp utan tvekan.
Oktober: Påbörjade på allvar min resa mot det blonda håret. Överraskade Marika då hon äntligen fyllde år och Lisa BEEEM anslöt sig till vårat lilla gäng.
November: Hade halloweenfest med tjejerna med underbar mat. Mådde skit och ville bara sova större delen av dagarna, men tack vare Marika och Moa höll jag humöret uppe och fortsatte kämpa. Åkte till Umeå och hade en heldag med Maja, Linnea, mamma och Åsa.
December: Spenderade ett okänt antal tusen på julklappar och i år förstörde inte ångesten julen. Julklappslekarna avlöste varandra och hade många mysiga kvällar med fina vänner. Kommer förmodligen ha en kung nyårskväll också!

Kommentarer
Postat av: enbartmoa

du är bäst♥♥♥♥♥♥♥♥

2012-01-01 @ 20:38:35
URL: http://enbartmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0