2011

2011-01-02 @ 00:47:48


Lära mig vara nöjd med det jag har
Jag är aldrig nöjd, tänker hela tiden att jag kunde ha skrivit bättre på den där uppsatsen, att jag vill ha dom där megadyra skorna och hårprodukterna som skulle svida rejält för min ekonomi om jag köpte. Men egentligen borde jag vara nöjd över att jag överhuvudtaget lämnade in uppsatsen, eller att jag redan har 15 par skor som jag aldrig använder men som det egentligen inte är något fel på.
Helt enkelt inte klaga så mycket!

Fortsätta träna
Under hösten har jag varit en förvånansvärt flitig besökare på 360 och det hoppas jag att jag kommer fortsätta att vara även under våren.
Det här löftet innefattar också att jag ska göra mitt yttersta för att klara av att börja springa. Får jätteont i ryggen bara jag tar på mig löparskorna, och nej det har inte att göra med att jag är lat. Men jag ska försöka träna bort smärtan och mitt mål är att kunna springa broarna i vår, som jag inte klarat av på mååånga år,

Ha mer koll på min ekonomi
Hehe, det här löftet kommer nog vara det svåraste att hålla. Förstår inte vad det är med mig och pengar, men dom har en tendens att springa ifrån mig. Måste lära mig att prioritera och inte springa ner på stan samma sekund som studiebidraget trillar in på kontot vilket ofta resulterar att jag får leva fattigt dom resterande 30 dagarna.
Måste även bli bättre på att lägga undan pengar till körkortet. Låter kanske tidigt att spara till det redan nu, men jag har som mål att försöka ta det direkt jag fyller arton och mina föräldrar bidrar bara med två körlektioner, men det har jag ju bara mig själv att skylla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0