nytt

2011-03-05 @ 00:17:53
Nu så här på kvällskvisten så börjar mina tankar sätta igång, så därför gör jag en ny kategori där jag skriver ner lite tankar och funderingar. Det kommer nog bli en liter seriösare del av bloggen, men jag hoppas ni fortsätter läsa ändå!

Nu till kvällens tankar då: Vad vill jag göra med mitt liv?
Då jag och Mathilda var ute och gick ikväll så stannade hon plötsligt upp och sa: Lisa, om två år måste vi bestämma över våra liv själva! Vi måste veta vad vi vill göra med livet!

Jag får panik, samtidigt som jag längtar så obeskrivligt mycket. Tänk att få göra precis vad man vill. Vill jag plugga vidare gör jag det, vill jag jobba så fixar jag ett jobb, vill jag resa så gör jag det, vill jag flytta hemifrån så gör jag det. Men vad vill jag då?

En sak vet jag, och det är att jag tänker lämna Skellefteå snabbast möjligast. Stockholm kanske? Norge? Eller varför inte USA? Möjligheterna är oändliga och bara jag kan bestämma vart jag vill sluta. Just det där lilla jag:et ska bestämma alldeles själv, välja precis vad jag vill.
Samtidigt som jag vill göra något realistiskt så måste det vara något jag drömmer om och verkligen vill. Jag vill ut och se världen och inte vara instängd i lilla Skellefteå där det bara skvallras från höger och vänster och alla har koll på alla.

Men jag tror på att allt som händer har en mening och att man egentligen inte kan påverka sitt liv så mycket som man kanske vill. Man måste ta livet för vad det är; oförutsägbart



Jag hoppas att när jag en gång dör, så ska jag göra det med ett leende på läpparna och inte behöva ångra något som jag alltid velat göra, men aldrig gjorde.
Jag ångrar hellre något jag gjort, än ångrar något jag inte gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0