Är vi knäppa eller bara mindre normala?

2011-05-12 @ 18:05:14


      Ja, dessa middagar alltså...det slutar alltid, och då menar jag alltid, med sura miner. Det ska bestämmas middagar inför nästa vecka och med en familj på 4 starka viljor och en lillebror som inte äter det som inte innehåller tacokrydda brukar det blir väldigt irriterad stämning vid dessa middagar.
Idag var inget undantag! Mamma och pappa for iväg som ett gift par bittra på livet medans dom satte mig och Filip på att städa.


En outtalad traditon tror jag. Och med risk för att låta töntig så erkänner jag att vi alla kryper ner i mamma och pappas säng och ser en film. Även om det gnälls över för lite plats, filip som inte kan ligga still och mamma som inte får något täcke så är faktiskt dom här kvällarna rätt så mysiga.


Den här punkten gäller nog inte mamma, men vi övriga lever en evig kamp om vem som ska hinna äta upp mjölkchokladen. Den landar i kylen på torsdagkväll och ska man ha en ärlig chans att få en bit gäller det att vara på hugget för innan fredagskvällen har börjat finns det endast en tom förpackning kvar. Ligger den kvar i kylen vet vi att Filip tagit den sista biten för han är för lat för att slänga skräpet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0